WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
سلام وقت بخیر چه کمکی از ما ساخته است؟
آشنایی با BCL یا نامه تاییدیه بانک
دی 7, 1398
بررسی و تحلیل یک قرارداد بین المللی
اسفند 16, 1398

با خروج داعش از سوریه و ایجاد ثبات نسبی، این کشور به سرمایه‌گذاری جدید و صادرات خدمات فنی و مهندسی نیاز دارد. از این‌رو قبل از آنکه سایر کشورها بازار سوریه را مانند عراق از ایران بگیرند بایستی به سمت سرمایه‌گذاری و صادرات رفت. سوریه مانند عراق به ابر پروژه نیاز دارد، پروژه‌هایی که بتواند زیرساخت‌های این کشور را احیا کند و فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود. از این رو زمینه ای عالی برای صادرات و سرمایه گزاری در این کشور فراهم شده که نباید از قافله رقابتی سایر کشور ها جا ماند.برخی از منابع خبری عنوان کردند که سوریه در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۵.۶ میلیارد دلار کالا از کشورهای مختلف و عمدتاً از سطح منطقه وارد کرده است. در این میان ترکیه با صادرات ۱.۳ میلیارد دلار در رتبه اول، چین با صادرات ۱.۱ میلیارد دلار در رتبه دوم و امارات با صادرات ۹۶۸ میلیون دلار در رتبه سوم بوده است. ایران با صادرات ۱۷۲ میلیون دلار (آمار سال ۹۶ گمرک) در رتبه هشتم صادرکننده به سوریه بوده است.

در سفری چند روزه برای بررسی میدانی بازار سوریه، وجود امنیت و آرامش در این کشور به خوبی دیده میشد و تجارت و خرید فروش روزمره بصورت عادی رواج داشت.

بازار سوریه اکنون به فرصتی برای صادارت و روابط تجاری پر رونق تبدیل شده و تجار و بازرگانان می توانند از این فرصت پیش رو بهترین استفاده ممکن جهت تجارت خود اتخاذ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *