WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
سلام وقت بخیر چه کمکی از ما ساخته است؟
بیش از ۵۰ درصد مبادلات ایران و روسیه با ارز ملی است
دی 5, 1398
بررسی میدانی بازار سوریه
بهمن 12, 1398

Bank Comfort/Credit/Confirmation/Capability Letter  یا به اختصار  ( BCL ) سندی است که شبیه به LOI که بار مالی دارد و توسط خریدار تهیه و به تائید بانک خریدار می رسد و از طریق سوئیفت ، کد MT799 که مربوط به قرارداد های شرکتی است به بانک فروشنده میرسد و گواهی میدهد که خریدار در حساب بانکی خود موجودی یا اعتبار کافی برای گشایش اعتبارات اسنادی (L/C) جهت خرید کالای مربوطه از فروشنده است.

این سند التزامی را برای بانک و خریدار به همراه ندارد و الزاما به معنی آن نیست که خریدار تمام پول موردنیاز برای خرید کالای مربوطه را در همان لحظه در حساب خود دارد، بلکه نشان می دهد که بانک عاملی که مشتری می خواهد از طریق آن L/C را باز کند چه بانکی است و این مشتری تا چه حد نزد بانک معتبر است. این سند یک برگ برنده برای خریداران در جهت گرفتن شرایط مناسبتر برای پرداخت از فروشنده می باشد.

این سند معمولا برای معاملات زیر 1 میلیون دلار به کار میرود و مربوط به تجارت مواد سوختی،  PVC، مواد اولیه و سایر کالا های اساسی که فله هستند می شود. بانک خریدار معادل کل یا درصدی موجودی را بلوکه میکند یا بر اساس اعتبار خریدار نزد بانک، وثیقه از او میگیرد. ساختار و عملکرد این سند قدری شبیه ضمانت نامه بانکی است که مشروط ( Conditional ) است و عندالمطالبه (On prompt Demand) نیست. حل اختلاف در کانتر بانک است OTC/Over the Counter. بانک خریدار باید از بانکهای طراز اول جهانی باشد.

یک نمونه از BCL برای شما قرار داده شده است که می توانید آنرا در زیر مشاهده نمایید.

Bank Capability Letter (BCL)

Date:

To: whom it may concern

Transaction Reference: Purchase of……………..

Dear Sirs,

This is to confirm that our mutual clients (namely)…………….. maintain a banking account with us.

At their instructions we,…………………………… (full name of the Bank) with full authority and mandate hereby confirm that the said clients are willing and financially able to initiate the process of purchasing of…………………….tons of………………………. (Product Name) during the next………………../months/years. We understand the total value of imports under the sight irrevocable Documentary Credit on C & F basis is in the region of US $: / EURO

We certify that our clients named above have sufficient funds and/or have credit line with our bank to complete the proposed transaction within the time period shown above.

Our clients hereby give authority to the Sellers to procure usual banker’s references.

Yours truly

Name of the Bank Officer #1

Title:

Signature: Printed Name:

Name of the Bank Officer # 2

Title:

Signature: Printed Name:

Bank contact person:(English speaking)

Swift number:

Telephone:

Telex:

Fax:

Buyer’s Information

Legal representative:

Account name:

Account Number:

Address:

Tel /Fax:

Bank Stamp

Letter of Credit Confirming Bank Co-ordinates

Banks Name /Address:

City / Zip / Country:

International Trade Department Tel / Fax:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *