WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
سلام وقت بخیر چه کمکی از ما ساخته است؟
نمونه پیش فاکتور یا پروفرما
آشنایی کامل با پیش فاکتور و مفاد آن (همراه با نمونه پیش فاکتور)
شهریور 13, 1402
لیست مهم ترین کالا‌های صادراتی به کشور عراق
لیست مهم ترین کالا‌های صادراتی به کشور عراق
شهریور 13, 1402

 شاید برای بعضی از بنگاه های تولیدی و کسب و کار حضور در بازار های داخلی کافی باشد، اما شرکت های آینده نگر خود را به بازار محدود داخلی نکرده، بلند پرواز هستند و ترسی از ریسک کردن ندارند. آنها این فرصت ها را از دست نمی دهند و به دنبال نفوذ و گسترش قلمروی خود در خارج از مرزها و بازار های بین المللی برای توسعه کسب و کار خود هستند.

بازاریابی بین الملل یاInternational Marketing   به اجرای برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی برای فروش محصول و یا خدمات در خارج از مرزهای یک کشور گفته می شود. هدف این بازاریابی تامین نیاز مشتریان در عرصه بین المللی است و رویکرد یکسانی برای آن وجود ندارد. به بازاریابی بین المللGlobal Marketing  نیز گفته می شود.

معرفی بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی فعالیتی است که در آن سوی مرزها، در طی فرآيندی چند ملیتی برای برنامه ریزی و اجرای مفهوم، قیمت گذاری،‌ ترویج و توزیع ایده ها، کالا ها و خدمات برای اهداف شرکتی و برندینگ صورت می گیرد.

بازاریابی بین‌ المللی شامل: بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر می باشد. بازاریابی داخلی و خارجی بسیار متفاوت هستند که می‌توان به تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد. تفاوت‌ های موجود در جغرافیا، محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولیدی و خدماتی متمایز را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع کردن تمام نیازهای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نیست، پس بنابراین مدیر بازاریابی می‌بایست فرصت‌های موجود را از طریق شناخت بازارها تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف‌کنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمین کند.

مزایای بازاریابی بین المللی

 بازاریابی بین المللی در واقع مسیری برای ورود به بازار های جهانی و دستیابی به مشتریانی است که با برند شما هنوز آشنا نیستند. بازاریابی بین المللی سبب رشد هویت برند و افزایش اعتبار شما در کسب و کار های جهانی است. در واقع سبب فرصت های بزرگ تر و بهتر برای گسترش کسب و کار شما در بازار های جهانی می شود. مزایا بازاریابی جهانی عبارتند از:

  • گسترش بازار
  • محافظت در برابر رکود اقتصادی
  • استفاده موثر از تولید مازاد
  • فراهم کردن مزایای رقابتی
  • افزایش فرصت های شغلی
  • همکاری های بین المللی و جهانی

اهمیت بازاریابی جهانی

بازاریابی بین المللی به کسب و کار ها در افزایش فروش و سودآوری بیشتر کمک می کند.

بدون شک از اصلی ترین عوامل مؤثر بر موفقیت شرکت‌ها در بازارهای بین‌المللی توجه به روش های بازاریابی است. شرکت‌های بین‌المللی به‌ راحتی نمی‌توانند در بازارهای کشورهای دیگر رقابت

 کنند چرا که بازاریابی در حیطه بین‌المللی به‌ مراتب دشوارتر از بازاریابی داخلی است. از مزایا بازاریابی بین المللی فرصت آشنایی مخاطبان در سراسر دنیا و داشتن آگاهی از برند، محصول و خدمات شما است. جنبه مهم این نوع بازاریابی در فرصت های بیشماری است که شما می توانید وجه تمایزی بزرگ تر با رقبای خود در خارج از مرز ها داشته باشید. برخی دیگر از اهمیت های بازاریابی شامل:

  • جهانی شدن کسب و کار
  • افزایش سود آوری سالانه
  • دست یافتن به قدرت انحصاری
  • تنوع بخشی به پایگاه مصرف کننده و جریان درآمد
  • بهبود تجارت داخلی
  • ایجاد مشارکت های خارجی موفق
  • تشویق تجارت آزاد و منصفانه بین کشور های مختلف جهان
  • فراهم شدن فرصت های جدید برای رشد کسب و کار

بازاریابی بین المللی موجب می شود تا شما دسترسی به مشتریان جهانی داشته باشید و همچنین باعث تنوع اقتصادی کسب و کار ها می شود و از آنها پشتیبانی می کند.

جمع بندی مقاله

با توجه به تغییراتی که در اقتصاد بین المللی ایجاد شده ، فعالیت در بازار های خارجی نیز به مراتب سخت تر و پیچیده تر از گذشته شده است. از عواملی که موجب پدید آمدن این تغییرات شده می توان به این موارد اشاره کرد:

 شدت رقابت،‌تحولات سریع سیاسی و اقتصادی، پیشرفت ها و نوآوری های سریع در تکنولوژی و همچنین گستردگی تبلیغات بازرگانی و… . کسب و کار ها باید شرایط این روش بازاریابی را بپذیرند و با آگاهی دقیق ظرفیت های خود را به طور کلی مورد ارزیابی قرار دهند.

شرکت مدیریت صادرات آینده آسمان دنا با استراتژی های خاص خود افق های جدیدی را رو به شما باز می کند تا شما در مسیر رشد و شکوفایی خود گام بردارید. نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *