WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
سلام وقت بخیر چه کمکی از ما ساخته است؟
گزارش جلسه توجیهی کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دست بافت استان کهگیلویه و بویراحمد
بهمن 17, 1400
صادرات به عراق با سرمایه کم
بهترین کالاهای صادراتی برای بازار عراق
مهر 15, 1401

جمهوری عراق  کشوری وسیع در جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد بوده و این کشور از جنوب با کشورهای عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه است.

 پهناوری عراق 438،317 کیلومتر مربع (58ام، حدود یک چهارم ایران) است و اختلاف زمانی آن نسبت کشور 1 ساعت و 30 دقیقه می باشد.

 بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است که غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه های حاصلخیز هستند. بخشی از کردستان عراق (شمال غربی) کوهستانی و سردسیر می‌باشد.

پرچم این کشور به ترتیب و به صورت افقی دارای رنگ های قرمز، سفید و مشکی با شعار الله اکبر است. عراق دارای دو منطقه مجزاست که متشکل از اعراب و کُردها هستند.

پایتخت عراق

پایتخت کشور عراق بغداد می باشد و این کشور دارای 18 استان است که عبارتند از: بغداد، کربلا، بصره، صلاح الدین، نینوا، دیوانیه، سلیمانیه، اربیل، الانبار، نجف، بابل، مثنی، واسط، میسان، کرکوک، دیاله و ذیقار.

 بغداد مهمترین شهر کشور عراق است و بعد از آن می توان به شهرهای نجف و کربلا اشاره کرد. در این میان شهر اربیل به عنوان مرکز کردستان عراق انتخاب شده است اما سلیمانیه محبوب ترین شهر این کشور در میان کُردهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق است.

سالیان طولانی است که کُردهای منطقه عراق یک منطقه خودمختار را تشکیل داده اند و روابط تجاری، سیاسی و اجتماعی خود را از اعراب جدا ساخته اند، با این حال در مرزبندی های جغرافیایی همچنان در زمره کشور عراق قرار دارند و به عنوان یک دولت مستقل مورد پذیرش قرار نگرفته اند.

کشور عراق در ساحل شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته است. این کشور در میان هشت کشور حوزه خلیج فارس کمترین مرز آبی را با خلیج فارس دارد.به همین دلیل یکی از نقاط ضعف ژئوپولیتیکی این کشور ، تنگنای جغرافیایی آن است.

طول ساحل عراق در خلیج فارس با احتساب طول آبراهه خور عبدالله حداکثر 80 کیلومتر میشود. عراق پس از ایران دومین کشور پرجمعیت ژئواستراتژی خلیج فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *