WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به سوالات شماست.
سلام وقت بخیر چه کمکی از ما ساخته است؟
عکس ارسال بار به عراق از مرز
مراحل صادرات کالا به عراق
آبان 6, 1401
صفر تا صد HS Code + آموزش پیدا کردن کد بین المللی کالاها (2023)
شهریور 13, 1402

مسیر صادرات با تقاضای مشتری آغاز شده، ازجاده ها و دریا‌ها عبور کرده، مرز ها را پشت سر نهاده و سرانجام در پایان راه خود به دست متقاضی نهایی خود می رسد.

ایجاد تقاضا در بازار های بین المللی و نحوه پردازش و پاسخ صحیح به تقاضای بازار های خارجی و تسهیل تجارت خارجی ماهیت شرکت مدیریت صادرات را شکل می بخشد. افزایش تنوع و انتخاب پذیری مصرف کنندگان در فرآیند بازاریابی و برندینگ بین المللی دچار تغییر و تحول هایی شده است. به صورتی که تولید کنندگان بدون کمک گرفتن از شرکت های متخصص بازاریابی بین المللی امکان حضور مستقل و موفق را در بازار های جهانی را ندارند.

معرفی شرکت های مدیریت صادرات

شرکت مدیریت صادرات (Export Management Company) یا به شکل مخفف (EMC) شرکتی خصوصی و کاملا مستقل در زمینه صادرات می باشد. شرکت های مدیریت صادرات در امور صادرات برای تولید کنندگان و عرضه کنندگان به صورت مجزا خدمات ارائه می دهند و حتی در بعضی یا همه ی مراحل صادرات شما را راهنمایی و همراهی می کنند.

شرکت مدیریت صادرات یکی از کلیدی ترین نقش های فرایند صادراتی است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی جهت ورود به بازار های جهانی و افزایش صادرات کالا یا خدمات ایفای نقش مهمی دارد.

شرکت های مدیریت صادرات

ویژگی های شرکت مدیریت صادرات

از جمله ویژگی های اصلی شرکت مدیریت صادرات تفاوت ویژه آنها با شرکت های بازرگانی این است که در قبال حفظ رابطه بلند مدت با تولید کنندگان و مشتریان تعهد داشته و همچنین ارتقاء ارزش های بازاریابی و بهبود فروش آنها را در دستور کار خود قرار داده است. به عنوان بخشی از این تعهد، شرکت های مدیریت صادرات در زمینه ارتقای ارزش افزوده می کوشند که خدمات خود در زمینه های غیر از بازاریابی بین المللی را نیز پوشش دهند و به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنند. برخی از ویژگی های دیگر این شرکت ها عبارتند از:

  • ارتباط با نهاد ها و موسسات دولتی
  • اطلاع رسانی جامع در نشریات
  • داشتن اطلاعات خاص هر کشور شامل: فرهنگ، بازار، صنعت و…
  • تخصص در امور حمل و نقل، تهیه اسناد و اعتبارات

خدمات شرکت مدیریت صادرات  

شرکت های مدیریت صادرات با استفاده از منابع و امکانات در بازار های بین المللی توانسته اند سهم به سزایی در توسعه بازار جغرافیایی مصرف داشته باشند و هزینه های صادرات را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهند. اغلب شرکت های مدیریت صادرات در بازار های بین المللی و خارج از مرز های کشور شبکه فروش دایر می کنند و گاهی اقدام به ایجاد شعبه و انبار فروش نیز

می نمایند. انجام تمامی اقدامات مشتمل بر ایجاد تقاضا و نیز پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار های بین المللی جزو خدمات این شرکت ها می باشد از جمله:

  • مذاکره برای کسب مجوز های لازم
  • انجام تحقیقات بازاریابی برای شناسایی بازار در کشور های هدف
  • ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز جهت بازاریابی و برندینگ محصولات
  • مدیریت ریسک پرداخت ها و تعهدات طرفین
  • انجام امور انبار داری و حمل و نقل

مزایای همکاری با شرکت های مدیریت صادرات

ورود به بازار های بزرگ بین المللی فرصتی است که اجازه رشد هر چه بیشتر را دربر خواهد داشت و اینجا است که نقش کلیدی شرکت های مدیریت صادرات لازم دیده می شود. شرکت مدیریت صادرات به عنوان شکلی از صادرات غیر مستقیم، صادرات کالا و همچنین فشار خدماتی فعالیت های مربوط در امور صادرات را به نمایندگی از مشتریان خود به عهده می گیرد.

شرکت های مدیریت صادرات می توانند دارای عملکردی به صورت نمایندگی یا حتی توزیع کنندگی داشته باشند.

شرکت مدیریت صادرات به صادرکنندگان می تواند از طریق راه های زیر کمک کند:

  • مدیریت و پیروی از قوانین و مقررات
  • تحقیقات در مورد بازارهای خارجی
  • توزیع کالا در خارج از کشور و بازار های هدف
  • استراتژی های بازاریابی جهت هدفمندی خریداران بهتر
  • ایجاد سیستم های تدارکاتی
  • مدیریت و آموزش نیرو‌های فروش خارجی
  • تدارک هر گونه خدمات و تسهیلات اضافی
  • نمایشگاه های تجاری و تبلیغات محصولات دیگر در خارج از کشور

بهتر است که بدانید شرکت مدیریت صادرات به تحت هیچ عنوانی مالکیت قانونی محصولات را بر عهده نمی گیرند و کسب و کار هایی که صادرات کالا انجام می دهند، مالکیت قانونی محصولات خودشان را در طول فرآیند صادرات حفظ می کنند. از مزایای حقیقی مشارکت با این شرکت ها، داشتن دانش تخصصی فراوان و ارتباطات گسترده داخلی و فرامرزی آنها است.

شرکت مدیریت صادرات، کالاها و خدمات مدنظر تقاضا های بازار واردکننده و صنعت صادرکننده را تلفیق می کند. این شرکت ها قوانین و مقررات را در راستای تجارت بین المللی مربوط به منطقه را بررسی می کنند. به همین سبب، صادرکنندگان با تجربه قادرند از انعقاد قرارداد با شرکت مدیریت صادرات جهت سوق دادن محصولات به سمت بازار های خارجی خاص و مورد نظر بهره مند شوند.

جمع بندی

در این مقاله شما با شرکت مدیریت صادرات، مزایا، خدمات، اهداف و ویژگی های این شرکت ها آشنا شدید. ایجاد یک دپارتمان صادرات برای یک بنگاه تولیدی هزینه های گزافی را برای آن بنگاه متحمل خواهد کرد.  بنابراین برای تولیدکنندگان بسیار مفید و به صرفه است که در امر صادرات کالا یا خدمات خود با این شرکت ها همکاری کنند. شرکت مدیریت آینده آسمان دنا با سال ها تجربه در حوزه صادرات بسته به نیاز شما می تواند خدمات ارزنده خود را در اختیار شما قرار دهد. در صورت ابهام یا سوال در مورد شرکت های مدیریت صادرات کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *